söndag 5 februari 2012

Delfinen åker fram

Tänk att få ha en delfin i lådan. Att ta fram när man behöver.

Söndagspass i underbart vackert vinterväder. Mindre underbart känns det att ha ont från det första steget till det sista. Inte så att jag inte kan springa, men tillräckligt för att störa. Det onda sitter i hålfoten, strax framför hälen och jag diagnostiserar mig själv. Begynnande plantar fasciit.

Smärtan fanns inte där igår. Idag är den tydlig. Är gårdagens intervaller, på lite knöligt, undanglidande underlag, orsaken? Eller ligger förklaringen i att jag slarvat, och inte flyttat över mina skoinlägg till Icebugsen? Dessa skor har ju suttit på mina fötter under ganska många pass nu.

Jag minns att jag läst att en foam roller kan hjälpa mot plantar-irritationen. Massage av vadmuskler och massage av hålfoten. Jag har ingen foam roller, men jag har en delfin. En massage-delfin. Kanske går det lika bra tänker jag. Så medan Charlotte Kalla kämpar i skidspåret jobbar jag och delfinen igenom min vader. Sedan får den vibrerande kulan stanna extra länge under hålfoten.

Min massage-delfin gör mig sällskap i TV-soffan en stund.

6 kommentarer:

Patric sa...

Skit också, nu luktar det ju fotsvett om Flipper! ;)

Löpning & Livet sa...

Vilkrn fin en :) Hoppas verkligen det ger med sig!

Ingmarie sa...

Aj aj men delfinen ser ut att kunna bota och hela. :-)

Lisa sa...

Snyggare än min ET! Men visst är de bra:)

bureborn sa...

En sån söt vattenvarelse måste helt klart hjälpa!
Trist med skadekänning, men tur att du direkt avslöjade boven. När jag fick fasciit tyckte jag det hjälpte att stretcha ut hålfoten ordentligt på morgonen. Innan jag klev ur sängen.

anneliten sa...

Patric, va? har du masserat fötterna med Flipper?

Andréa, klart det ger med sig - jag hoppas på att det går snabbt.

Ingmarie, delfiner är snälla mot människor.

Lisa, blir nyfiken på din ET.

Bureborn, och hur länge tog det att läka? När man läser ett till ett och ett halvt år blir man ju mindre glad :-(