måndag 27 februari 2012

Isgator

Man blir bra på det man tränar. Ska jag kanske önska mig blank-is på Stockholms gator den andra juni? Och att maratonarrangörerna tillåter skridskor? Det vore något. Nerför Västerbron lär det gå snabbt.

Isen är bättre än på länge. Men helt utan Västerbroliknande backar.

En fördel med mitt månadsgamla konsultliv är att jag oftast kan styra som jag vill. Jag kan ta ett litet minisportlov på ett par timmar och åka skridskor mitt på dagen. Särskilt många andra sportlovslediga ser jag inte. De åker tydligen inte skridskor. I alla fall inte på "min" sjö.

Hemma igen frågar jag den av tonåringarna som inte spenderar sportlovet på Kanarieöarna om hon vill åka skridskor med mig imorgon. Hon tittar på mig som om jag inte var riktigt klok. "Det är ju urtråkigt ju!" Tycker inte jag. Jag ska dit imorgon också. Man måste ju förbereda sig. Om det blir is den andra juni.

2 kommentarer:

Suzan sa...

Här är det äntligen vår!

bureborn sa...

Is i juni? Ja man vet ju aldrig, Golfströmmen kanske vänder på en tioöring. :-) Men jag tror inte att skidskoåkandet är bortkastat ens på asfalt. Starka höfter suveränt för löpare!