fredag 10 februari 2012

Varför ha en?

Det är i anpassningarna det ligger. I individualiseringen. Värdet av att ha en tränare. Träningsprogram kan man hitta på nätet och i tidningar. Men de är inte gjorda för just mig. Och de blir inte raskt anpassade efter omständigheterna. Anpassade till skador eller annat som händer.

Det är i synligheten det ligger. I vetskapen att någon följer mina ansträngningar blir ansträngningen lite större. Att känna sig sedd är viktigt.

Det är i peppningen det ligger. I de glada tillropen. Och i de stärkande orden.

Min tränare. Hon betyder så mycket för mig och min löpning.

7 kommentarer:

Erik sa...

Din ödmjukhet borde flera ha.

Suzan sa...

åÅåhhh..*avis*

Ingmarie sa...

*Rodnar*..
För mig är det en ära att hjälpa dig en smula och inget gör mig gladare än när du når dina mål!
Dessutom gillar jag att hänga med dig. :-)

fitnesscoachen sa...

Det där personliga är det som är så otroligt viktigt!

anneliten sa...

Erik, ödmjukhet? Nu hänger jag inte med...

Suzan, visst är jag en lyckans ost!

Ingmarie, att min tränare dessutom blivit en av mina bästa vänner är en gigantisk bonus!

Madde, precis - jag vet att du är personlig mot dina adepter också. Det är nyckeln i att känna sig sedd tror jag.

Erik sa...

Läs sista raden i inlägget så förstår du vad jag menar.

anneliten sa...

Erik, många människor betyder mycket för mig. Ingmarie är en av de viktigare.