torsdag 9 februari 2012

I träsket

Man kan tro att jag tränar inför tjurruset i något träsk någonstans. Men det är inte riktigt jag. Och riktigt så är det inte. Det träsk jag befinner mig i är alternativträningsträsket. För jag har bestämt mig för att inte springa en meter innan hålfoten slutat trilskas. Vis av tidigare skador vet jag att det sällan är smart att "springa igenom" smärtan.

Och hör och häpna, efter bara fyra dagar av alternativträsk, med spinning, vattenlöpning och CXworx (som jag ju ändå behöver), så har hålfotssmärtan nästan försvunnit. Snabbare än jag någonsin vågade hoppas på, då i söndags, när varje steg var förenat med ett "aj". (Min ena tonåring hävdar att jag är gnällig, men jag HAR ju ont ju...)

4 kommentarer:

Lennart sa...

Ja, det finns så många träsk man kan hamna i men jag tycker att du gör helt rätt som vilar från löpning och klampar runt i alternativträsket.

Ingmarie sa...

Smart för värst är ändå "helvilaträsket"...

bureborn sa...

Härligt att höra att hålfoten redan blivit så mycket bättre!
Själv tycker jag faktiskt att det kan vara rätt skönt med alternativträsk ibland, som omväxling. Fast man vill ju förstås själv välja att klafsa ner i det, inte tvingas till det på grund av skadekänningar.

anneliten sa...

Lennart, det man vet är rätt kan ändå vara svårt att förverkliga.

Ingmarie, precis. Helvilaträsket är sunkigt.

Bureborn, så här inför maran vill jag samla kilometer.