tisdag 7 maj 2013

Ett sjövarv

Långsjön. Den är inte så lång som det låter. Många sjövarv har det blivit genom åren. Den allra vanligaste av mina rundor. Ännu vanligare förr än nu. Vanligare innan Garmin. Sjövarv var mitt sätt att mäta. Ett varv är fem och en halv kilometer. Inför min första mara sprang jag långpassen som varv efter varv runt sjön. För att hålla reda på distansen. Jag är nog lite glad för min Garmin. Som fick stanna hemma idag. För idag ville jag bara njuta. Av min mest vanliga runda. Så vacker. Så vanlig att jag ibland använder den som måttstock. Mindre än ett sjövarv kvar kan jag tänka då.

4 kommentarer:

Erik sa...

Ser fram emot att äntligen få springa runt Långsjön med dig. Efter den 1 juni?

Petra sa...

Later harligt. Min favoritrunda kan jag nastan springa med ogonbindel.

anneliten sa...

Erik, trodde du ville springa i skogen. Långsjön omges av villakvarter. Kanske en tredjedel av rundan är stig. Resten asfalt.

Petra, jag tycker det kan hjälpa lite att man sprungit samma runda många gånger. Man går enklare in i sig själv.

Erik sa...

Det låter alldeles utmärkt med den blandningen!