fredag 31 maj 2013

Snabba ryck

Om sex till åtta veckor från nu. Så sa Dr. Bengtsson. Jag räknade mig fram till ett datum i mitten av juli, men beredde mig samtidigt på längre väntan. Den svenska sjukvården, semestertider och köer tänkte jag... Så damp kallelsen ner. "Du är kallad till magnetundersökning av hjärta". Onsdag 19 juni. 19 juni! Jag bläddrar snabbt i almanackan - det är två och en halv vecka dit. Till det första steget i fri(sk)skrivningen.

Först blir jag jätteglad. Sedan börjar jag tvivla. För tänk om mitt hjärta fortfarande är inflammerat den 19:de. Det är mindre än fem veckor mellan ambulansfärden och undersökningen. Och bara fyra veckor från min första magnetröntgen av hjärtat. Tänk om mitt hjärta fortfarande är svullet. Tänk om jag tvingas vänta på ytterligare en magnetröntgen. Jag svajar ett tag. Men bestämmer mig för att bara vara glad. Jag ser fram emot den 19:de juni. På samma sätt som jag såg fram emot den 1:a juni innan jag insåg att jag inte skulle springa - nervös och förväntansfull. Lycka till alla ni som springer. Och spring nu inte förkylda!

10 kommentarer:

Lennart sa...

Nä, jag kommer inte springa förkyld, och jag tycker att du har en härlig inställning, men jag tycker också att du ska ta det lite lugnt och inte stressa på det här :-).

Det spelar ingen roll om du avvaktar en månad extra bara för att vara på den säkra sidan :-).

Jag blir ändå glad över att se din positiva syn, och det känns som att det kommer bli bra det här!

Sara sa...

Kul att träffa dig igår! Tack för tipsen om rygg-grejen :) Jag håller tummarna för att röntgenbilden visar ett normalt, starkt, friskt hjärta redo att bege sig ut i löparspåret igen.

Anonym sa...

Oj det var snabbt! Hoppas det inte är för tidigt, utan att du blir friskförklarad.

Anna (Orka mera) sa...

Håller tummarna!!!!

Ingmarie sa...

Men tänk om det är bra så du får börja träna och slippa vänta! :-)
Och jag tror inte de skulle kallat dig om de inte tror det finns en chans att allt är bra. :-)
Tjoho!!!

anneliten sa...

Lennart, det tror jag också - att det blir bra alltså.

Sara, starkt och relativt till kroppsstorlek ganska stort vet jag ju nu efter alla undersökningar att mitt hjärta är - och det var ju kul att få veta :-) Friskt hoppas vi på.

Rund, Hoppas hoppas!

Anna, tack!

Ingmarie, jag är inte lika övertygad om att den ena handen vet vad den andra gör i det här fallet :-) Men det är klart att om undersökningen visar ett friskt hjärta så är det ju superbra att ha sluppit vänta.

Lisa sa...

Hoppas på friskförklaring! De skulle förhoppningsvis inte boka in dig på en ny ubdersöking om de inte hade goda förhoppningar på att det skulle vara utläkt:)

Håller tummarna!
Hoppas förresten att du inte var alltför ledsen när du tittade på marathon i lördags. KRAM

Jenny sa...

Har inte varit här på ett tag, blir förfärad när jag läser om magnetröntgen av hjärtat. Håller tummarna!

Snorkkis sa...

Skönt ändå att få tid så snabbt. Ovisshet brukar vara jobbigt. Håller tummarna för att inflammationen är borta då!

anneliten sa...

Lisa, det kändes verkligen som att jag var sugen. Något jag inte var för ett par veckor sedan - lustigt det där :-)

Jenny, alla hållna tummar mottages tacksamt!

Snorkkis, ja det är skönt. Jag räknar verkligen dagarna.