fredag 3 maj 2013

Men vad tusan!

Nu får det väl ändå vara nog med gnäll och depp från mig! Jag ställer klockan på sex (det gör jag i och för sig de flesta morgnar), klär på mig löparkläder och kokar gröt. För jag har bestämt mig. Idag ska jag göra de där tusingarna som jag smitit ifrån ett par kvällar. Det man inte gör på kvällen får man göra på morgonen.

När gröten lagom har smält i min mage (och jag har hunnit jobba någon timme iklädd löpartights och sport-BH) ger jag mig ut. Solen värmer mina kinder. Och jag gör dem. Tusingarna. Fem av sex blir det. Jag förlåter mig själv för att jag inte gjorde alla. Jag gjorde fem. Jag tänker känna mig nöjd. Hela dagen.

3 kommentarer:

Ingmarie sa...

YES!

Snorkkis sa...

Härligt. Och ibland är det jobbiga mer inför än under utförandet. Även om det ÄR galet jobbigt att utföra intervallerna också.

Lisa sa...

Klart att du ska känna dig nöjd! Att köta tusingar på morgonen är hardcore!