torsdag 25 mars 2010

Våren tur och retur

Landade i ett vårigt skåne i morse. Vände ansiktet mot solen den korta stunden jag fick vara ute. Kände mig avundsjuk på Daniel, Anna (såg en skylt som pekade mot Kävlinge) och de andra som får springa och cykla i vårväder långt före oss 08-or. Sen kände jag vinden... Gissar att den ofta finns där som en faktor. Precis som i min förra hemvist Uppsala.

Landade i sen-vintrigt 08-land ikväll. Åter i kuperade Huddinge. Med snörester, is och grus på vägarna.

Undrar om det finns någon korrelation mellan vilken träningsmiljö man har att tillgå och resultat i diverse lopp. Undrar om årets vinter försämrar eller förbättrar det genomsnittliga resultatet för Stockholm marathon. Har den långa vintern sabbat träningsprogram för fler än mig (jo, jag relaterar helt klart mina skador till det hala och sliriga underlaget) eller har den rentav byggt upp ett aldrig tidigare skådat jävlaranamma hos dem som klarat sig skadefria? Vi lär aldrig få veta.

2 kommentarer:

Daniel sa...

Härligt att du fick uppleva det fina vädret här idag. Kul att du noterade vinden, den finns alltid här. Ibland bra ibland dålig, fläktar skönt på sommaren men biter bra på vintern.

Har också funderat på vilken effekt vintervädret kommer få på tiderna under Stockholm Marathon.
Tror säkert många har fått revidera sina målsättningar pga utebliven träning och skador. Jag ser ju själv att merparten av mina favoritbloggare är skadade just nu. Sen finns de säkert de som fått ett tjockare pannben.
Själv tycker jag det känns som en riktigt skön nedförsbacke till SM nu när vintern släppt. Har nog inte fått tjockare pannben då jag "fegat" och kört mycket löpband. ;)

Oj vilken lång kommentar det blev nu! ;)

anneliten sa...

Daniel, ditt pannben behöver inte bli tjockare! Du är den tuffaste löpare jag någonsin träffat på. Eller träffat och träffat...