söndag 17 mars 2013

Det börjar bli för varmt för min lur-lösning

Jodå. Jag ser fram mot våren. Men min löparkropp trivs inte när det är för varmt och jag är alltid sparsam med kläder när jag ska ut och springa. Jag fryser hellre lite.

När jag springer lite längre vill jag gärna ha en bok i öronen. Via hörlurar. Och här kommer kraven som hittills varit lite svåra att uppfylla; Lurarna ska sitta kvar i öronen - också när svetten börjar droppa. Lurarna ska inte skava och göra ont. Helst ska de hålla ett tag också. Det brukar löparlurar tyvärr inte göra. Anar att det beror på fukten. Fast sportlurar borde väl ändå vara gjorda för att klara lite svett?

Just nu äger jag inga löparlurar. Åtminstone inga som är hela. Men jag har tre par a-Jays (det blir lätt så när man glömmer lurar hemma, har låångt telefonmöte inbokat och råkar ha en butik som säljer a-Jays utanför kontorsporten). A-Jays är jättebra till telefonkonferenser, men sitter absolut inte fast när man springer. Särskilt inte när svetten bryter fram. Under vinterhalvåret har jag löst problemet med en mössa över. Eller som idag - en buff. Men till och med buffen kändes för varm. Jag måste hitta en annan lösning. En lösning som fungerar i soligt vårväder.

En gång när min man högg ved hade han tejpat fast sina hörlurar med silvertejp. Kanske något att ta efter?

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag har slutat med in-ear-lurar av just den anledningen att de aldrig sitter bra i öronen. Kör nu med Koss porta pro och de har både bra ljud och sitter på plats (och tål uppenbarligen en hel del svett). De skaver inte heller :)

anneliten sa...

Tack - får helt enkelt undersöka. Men blir det inte varmt?