onsdag 16 december 2009

Läge för Icebugs


I morse, när jag skulle ge mig iväg springandes till jobbet, stod mina Icebugs parkerade på hallmattan med nosarna vänd mot dörren. De ville helt klart ut och lufta sig efter en sommar i garaget. Jag tror det var min gullige P som placerat dem där... Icebugs är en smart sko, åtminstone har den smarta ståldubbar. En svensk uppfinning. Dubbarna trycks in olika långt beroende på belastning. I teorin ska de inte tryckas in av is, som är hyfsat mjukt, utan istället fästa, medan hård asfalt ska trycka in dubben helt. På is funkar det fantastiskt, men på asfalt blir det en lite knastrig känsla. Jag vet inte om det kan vara att jag är lite för lätt för att trycka in dubben ordentligt. Det leder i alla fall till att jag söker mig till is och snö när jag har skorna på mig. På is är det en säker känsla med suveränt fäste - nästan bättre än en vanlig löparsko på torrt underlag! Jag har ju aldrig sprungit i dubbade skor på tävlingsbana, men jag kan tänka mig att det är samma känsla av grepp och styrka i frånskjutet.

Mina Bugs tog mig i alla fall halkfritt till och från jobbet idag...

Lite blogg-reklam: Kolla gärna fotbollslivet av vännen Erik Dahlberg. Jag lovar det är inte bara fotboll...

9 kommentarer:

Ingmarie sa...

Vad gulligt av P! (Eller var det de själva som ville ut ur garderoben..;-) ) Jag ska nog testa mina dubbisar jag med för det ÄR slirigt. Det lustiga är att jag tycker det är värre att GÅ än att springa. Eller är det kanske bara önsketänkande..? ;-)

Snorkkis sa...

Jag tycker också att det är jobbigare att gå - man kan ju liksom parera med småsteg när man springer.

Och vad snällt att Icebugsen var framme. Värst vad jag fick starkt behov att gå till Runners store i morgon...

Petra sa...

Jag ska snart ge mig ut med mina Asics Arctic Trainer :) Spännande!

Erik sa...

Tack för PR-passningen! Vi ses! Erik

anneliten sa...

Ingmarie, jodå P är så där omtänksam faktiskt!

Snorkkis, icebugs är definitivt bra, men de senaste två vintrarna har de inte behövt luftas så ofta...

Petra, välkommen till min blogg! Asics, det är mitt märke på alla andra löparskor än just de dubbade. Vill därför gärna veta om Arctic funkar på vintervägar... Vet att Ingmarie har ett par oxå.

Erik, PR som i Perfekt Rekommendation...

Fisken sa...

Ja jag antar att "bugs" låter mindre tantigt än isbråddar som min mormor använder? :-P

Sv: Jag förstår inte vad du menar? Skulle JAG aktivt leta efter sånt menar du? :-)

anneliten sa...

Fisken, jag började med tant-broddar och skämdes inte ett dugg för det (fast bugsen ÄR läckrare) - problemet är att tant-broddar inte håller för mer än ett fåtal långpass.

Jag är inte avundsjuk på tröj-bruden - de boobsen är inte riktigt löparkompatibla...

Miss Agda sa...

Aldig provat dem, men det låter som en spännande produkt. Har hittills klarat mig utan fast idag hade man mkt gärna haft just dem...

anneliten sa...

Miss Agda, de funkar kanon på is, men inget vidare på asfalt, vilket ju är tanken.