söndag 2 maj 2010

Muskler är färskvara

I min träningsdagbok syns sanningen tydligt. Jag har uppenbarligen inte kört Body pump på över fyra veckor. Askmoln, förkylning och prioritet på löpning och löpningsliknande alternativträning skyller jag på.

Tuuungt idag när så pumpen skulle återupptas.

Muskler byggs upp för att man behöver dem. Använder man dem inte är tillbakabildningen lika snabb. Mentalt är jag dock inte med i svängarna och lassar på vikter som vanligt. Lär bli grym träningsvärk.

Men innan träningsvärken kommer ska jag använda musklerna lite mer - vår-röjning, en sen sådan, i trädgården står på dagens program. Och det gör ju inget att solen skiner och att jag nyss lyckats lägga deklarationsdemonen bakom mig. Med e-leg gick det som en dans, trots behov av diverse extrablanketter.

Någon har mumsat på det som skulle bli vackra tulpaner. Hoppas det var gott.

2 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Det är ruggigt snabbt den här tillbakabildningen går med =( Och sen är det konstigt att man aldrig lär sig lassa på mindre heller - jag är likadan ;)

anneliten sa...

Pernilla, min upplevelse är ändå att det går fortare att bygga tillbaka det man en gång haft - så allt är liksom inte förlorat.