torsdag 14 juni 2012

Bakgrunden påminner mig

Bilder från härliga löpvägar. En vinterväg badandes i sol och med snö perfekt packad för ice bug-fäste. En stig i skogen med träd i vårskrud. Höstlövs-täckt cykelbana. Eller gårdagens regnvåta marker.

Jag lägger upp bilder på härliga löpvägar som bakgrundsbilder på min MacBook. Jag byter ofta. Varje gång jag öppnar datorn påminns jag om någon skön runda. Bilderna ger mig en positiv känsla. Och skapar lite längtan. Ut. Till nya löpvägar.


En skogsväg en solig senvinterdag. Bakom föräldrahemmet.

5 kommentarer:

Lisa sa...

Smart idé. Personligen blir jag påmind om goda surdegsbröd när jag slår på datorn och mobilen:)...

Lennart sa...

Oj, vad du tänker. Fin bild och fina tankar. Nu tycker jag lite synd om dig... :-).

Ingmarie sa...

Burr. Jag har enbart fina ljuvliga varma sommarbilder! :-)

bureborn sa...

Härlig idé!
Jag har också löparbilder på skrivbordet. Just nu hoppar jag själv över en sten. Oftast använder jag desktops från amerikanska RW.

anneliten sa...

Lisa, då skulle jag bli hungrig oftare än nödvändigt :-)

Lennart, det är inte synd om mig - jag är på gång igen. Om än något otränad.

Ingmarie, min favorit är en bild på en solig vinterdag (inte den jag visar i inlägget) - jag hade sådant flow. och när jag ser bilden kommer känslan tillbaka.

Bureborn, egenhändigt tagna bilder vill jag ha - det är dem som påminner mig om positiva känslor.