måndag 18 juni 2012

Sommar på gymmet

Man kan knappt tro det men det ÄR sommar. Eller i alla fall är det sommarschema på mitt gym. Sommarschema betyder betydligt färre klasser. Och nästan aldrig Sofie.

Under terminerna får man vara snabb som blixten på bokningsknappen för att få plats på vissa pass. Som Sofies spinning. Men det är när det inte är sommar. Så fort terminen är slut får man lätt som en plätt plats på passen, trots att de är få, och lätt som en plätt plats på parkeringen, som annars är hopplöst full.

Vad gör folk? Tränar utomhus hoppas jag. Själv njuter jag av ett ultrasvettigt spinningpass (jo det är varmare inne nu, trots lite dålig värme utomhus). I en halvfull spinningsal. Med sommarsällsynta Sofie. Lika peppande som någonsin.

4 kommentarer:

Erik sa...

Det mänskliga psyket i samband med att träna eller inte kommer jag aldrig att bli klok på. Sommarsällsynt var ett alldeles glimrande bra ord.

bureborn sa...

Samma sak på mitt F&S. Gott om plats. Väldigt skönt faktiskt!

Lisa sa...

På mitt gym är det knökfullt, i allafall när det regnar... Njut:)

anneliten sa...

Erik, sommarsällsynt är ett annat ord för nästan ledig ledare.

Bureborn, skönt men lite trist. Halvfull spinning är inte lika kul. Idag (dagen innan midsommar) var det dock fullt. Nästan.

Lisa, kom till Huddingehallen vet ja´!