fredag 8 juni 2012

Så avslutar man


Egentligen borde här ha varit en bild på Ingmarie i motljus - sittandes på en filt i gröngräset med korslagda ben, ett milt leende och instruerandes Yoga. Så som jag såg henne idag och så som jag avslutade min arbetsvecka - med ett Yogapass på Nytorpbadets gräsmatta i Hammarbyhöjden. Ett nytt ställe för mig. Och en nästan ny upplevelse. Det är andra gången jag provar Kundalini-Yoga. Jag kan inte påstå att jag fastnat särskilt hårt på kroken. Än.

Jag kom stressandes i klänning och mina dyra lite Östermalmiga blåa skor med silverspänne. De som jag köpte i en liten Boutique i Lund när jag hade skoskav en varm dag för någon månad sedan.

Snabbt ombyte till velour. Snabb nedvarvning till "här-och-nu". Det går lätt under Ingmaries handfasta guidening.

Efteråt. Tunnelbana, tvärbana och pendeltåg. Det tar en evighet att komma hem. I lila velour och blå skor med silverspänne. Stil?

Väl hemma landar jag i trädgården. Med ett glas rosé och Thulins bok om stil. Igen. Här sitter jag alltså i min oformliga lila velour-dress (skorna har jag tagit av mig) och läser kapitlet om underkläder. Ett kapitel i mitt liv jag verkligen borde göra något åt. En annan vecka.

3 kommentarer:

Karin sa...

Åh vad mysigt det låter! Dessutom verkar det som att ni (som vanligt) har bra mycket bättre väder än Göteborg. Här regnar det. Vilken överraskning ;)

Lisa sa...

Ser härligt ut! Och yoga i gröngräset låter också härligt:) Väderberoende aktiviteter var en bra grej igår.

anneliten sa...

Karin, regnet kom på lördagen.

Lisa, det gäller att passa på. Yoga utomhus är verkligen underbart.