måndag 25 juni 2012

Fy på mig

"Jag läste din artikel om PwC och deras löpträning-på-jobbet-satsning" säger jag till Ingmarie. Ingmarie hakar på och diskuterar vinklingar. "Hmm. Jag läste nog inte så noga" erkänner jag. Det var på Kvantum nämligen. Jag smygläste senaste Runners world. Jag som är uppfostrad till att INTE tjuvläsa tidningar jag inte tänker köpa. Fy på mig.

Idag blir det botgöring. På samma Kvantum köper jag tidningen. Om det är samma tidning jag bläddrade i vet jag förstås inte - förhoppningsvis säljer de till fler än mig.

Jag ska läsa artikeln om träning på jobbet och via jobbet ordentligt tänker jag. Sedan ska jag ta reda på vad som gäller för mig som egen företagare. Att jag är snäll mot mig själv och tillåter träningsavbrott lite när jag har lust är en sak. Men jag kan nog dra av lite träningskostnader på firman också. På ett ärligt och regelrätt sätt förstås. För så är jag uppfostrad.

6 kommentarer:

fitnesscoachen sa...

Ja visst borde man kunna göra det? Du kan väl dela med dig om vad du kommer fram till, jag har inte så bra koll på just det! :)

little mama - blivande ung morsa sa...

Vilken trevlig blogg :)

Västgötskan sa...

Hehe! Bra att du köpte den där i alla fall. (Men jag tjuvläser också lite snabbt ibland.... *skäms*)

Lisa sa...

Men du erkänner i alla fall! Jag har min sann tjuvläst ett par gånger jag med, men aldrig erkänt offentligt:)

Lisa sa...

Tack förresten för din fina kommentar igår. Den behövdes verkligen!

anneliten sa...

Madde, hörsägen säger att man får dra av 6000 kr om året - återkommer om jag hittar reglerna.

Little mama, TACK!

Västgötskan, samvete kom ikapp. men var nog om möjligt ännu sämre mot Ingmarie eftersom jag inte läst ordentligt det hon skrivit. Och hon skriver jättebra.

Lisa, du erkände just offentligt ;-) Men det är klart, antalet läsare är begränsat. Säg till när du vill ha en arg tant som beskydd.