fredag 9 november 2012

Choklad till lunch

Jag är på akuten. Det är inte jag som är sjuk och efter en stund är jag rätt hungrig. Lunchtid har passerat med råge. Jag vill inte gå alltför långt ifrån sjuklingen som har ont och väntar på doktorn. Alltså får det bli automaten i vänthallen. Ett par frukter tänker jag mig att jag kanske kan hitta. Och en yoghurt. Men nej. Godis, läsk och chips är vad som finns. Jag väljer mellan piratos och choklad. Choklad känns ändå lite vettigare trots att det är långt ifrån vad jag kallar lunch.

Min sjukling vill ha en festis. Det finns. Jag stoppar i pengar och trycker in koden. Festisen snurrar fram och stannar retsamt halvvägs över hyllkanten. Jag dunkar och slår på automaten, sneglar mot sjuksköterskebåset och läser på skylten att sjukhuset inte på något sätt ansvarar för försäljningen. Hmm. Jag stoppar i lika mycket pengar till och nu lyckas jag få festisen att tippa över kanten.

8 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Coca cola till frukost och choklad till lunch! Blir spännande att läsa om middagen :)

anneliten sa...

Räkrisotto faktiskt. Och colan var till illamående dotter som visade sig ha njursten. Dramatisk dag minst sagt.

Lennart sa...

Jag hoppas att allt gick bra med din dotter. Njursten lät inte roligt.

Det är antioxidanter i choklad. Ja, se där! En liten ljusglimt i tillvaron :-).

Snorkkis sa...

Oj njursten låter inte så trevligt. Hoppas dottern mår efter omständigheterna bra!

Och jag trodde ett tag att du skulle göra ett sånt där socker-test med colan och mäta ketoner ;)

Unknown sa...

Oj vilken dag hoppas allt gick bra med er.

Peace Love och Löparskor!

Lisa sa...

Pinsamt sjukvården. Varför inte en automat med mackor och yogurt? eller åtminstone lite wasa-knäcke eller cashew-mix?,,,

Det är ju faktiskt inte alltid man kan gå iväg till pressbyrån.

Anna (Orka mera) sa...

Ajaj, njursten låter inte kul alls! Hoppas allt löste sig till det bästa!

anneliten sa...

Lennart, jag tröstar mig med antioxidant-tanken.

Snorkkis, nu blir jag nyfien - mäta ketoner. LCHF eller nåt? LCHF är INTE jag...

Jesper, jadå, med en voltaren-spruta i rumpan blev hon bättre. Vi får hoppas att stenen kommer ut snart.

Lisa, minns från min Astrid Lindgren-tid att det var ännu värre där för där fanns ingen växelmaskin och receptionen vägrade växla.

Anna, hon mår bättre nu min Fia, men än är nog stenen kvar.