tisdag 6 november 2012

Tiga ihjäl?

Katrin Zytomierska har uttalat sig nedlåtande om en modell i SATS nya reklam. SATS försvarar sig på facebook. Facebook-folket debatterar huruvida det är rätt att gå i klinch - det ger ju bara Katrin mer uppmärksamhet, fler klick på bloggen och mer pengar från annonsörer. Tiga ihjäl kanske är bättre resoneras det.

Då kommer boken Buzz tillbaka till mitt medvetande igen (jäkla tjat om den boken, jag vet - men den gjorde mig lite lätt internetparanoid). Jag misstänker ju att Katrin, den version som syns utåt på bloggen, är ett troll och inte alls den äkta Katrin. I "Buzz" är troll oäkta karaktärer i cyberspace. Karaktärer man kan köpa för pengar och styra som man vill. Tänk om SATS bett Katrin skriva blogginlägget om den ej helt sylfidsmala SATS-modellen (som jag personligen tycker ser rätt sund ut by the way). För att få en extra skjuts i kampanjen. Omöjligt är det inte.

6 kommentarer:

Ingmarie sa...

Och den enda som vet är väl Katrin själv. (Och någon ev. "kumpan")
Fast på något vis hoppas jag att det "bara" är som hon är så korkad. ;-)

Löpning & Livet sa...

Det var jag inte ens tänkt på. Men jag hoppas du har fel och att det bara är en stackars dum människas ord.

bureborn sa...

Frågan är vem den äkta Katrin i så fall är? Den människan, som låter sig köpas, är ju minst lika otäck som trollet Katrin, som mest verkar vara blåst.

anneliten sa...

Jag tror inte SATS köpt Katrin, men de skulle kunna göra det - det är det som är det läskiga tycker jag. Dessa stor-bloggare vars syfte är att bygga en image och tjäna pengar på det. Jag tror inte Katrin är dum faktiskt. Hon vet hur man provocerar och hur man tjänar pengar på att provocera. Bakom ett blåst troll finns en affärskvinna. Det är jag ändå rätt säker på.



Lisa sa...

Mycket intressant! Sjölv blev jag mycket upprörd när jag (ikväll, jag är så sen med allt) lästa Katrins blogginlägg... Men det har ju ONEKLIGEN lett till mycket mer uppmärksamhet för Sats´s kampanj och har gett dem mer credit som gymkedja "för alla".

Jag kan faktiskt mkt väl tänka mig att du har rätt...

Anna (Orka mera) sa...

Den tanken har faktiskt inte slagit mig. Men i så fall är det ju riktigt riktigt läskigt!