torsdag 15 november 2012

Trendspaning

Jag surfar in på Stockholm marathons hemsida. Nyfiken som jag är på om vissa jag känner har anmält sig eller inte. Väntar mig att loppet ska vara nästan fullt så här mitt i november. Men det är det inte. Något hundratal färre anmälda än vid samma tid förra året faktiskt. Efter flera år av gradvis ökande intresse. Är löpar-boomen över nu? Nja, den slutsatsen är nog aningen tidig att dra. Kanske är förklaringen att lite för många minns 2012 års upplaga - i fyra ynka plusgrader, regn och blåst. Jag minns den från åskådarplats och tänker att det nog är skönare att springa. Om det nu skulle bli lika eländigt två år i rad.

4 kommentarer:

Lisa sa...

Jag tror på "minnas-helvetet-teorin"... Hehe. Jag tror definitivt att löpandes är bästa sättet att spendera ett sådant marathon. Dock inte iklädd shorts.

Löpning & Livet sa...

Ja, med de förutsättningarna i minnet blir man definitivt mindre sugen. Men det blir nog en anmälan ändå :)

Staffan sa...

Ja, jag gissade i "gissningstråden" på Jogg.se att det skulle vara fullt den 19/11 och så blir det inte. Jag har bestämt mig för att inte springa nästa år, men under vissa stunder så velar jag ändå...men det var ett bra sätt att återfå suget att stå över 2011, det året Finisher-tröjan var så fint blå...

anneliten sa...

Lisa, jag funderade en del runt det där med klädval eftersom man såg alla varianter under den maran. Påbylsad genomblöt eller barbent (och till och med barbröstad) - vilket är bäst liksom? Blir man kyld eller värmd av dygnsura tights? Troligen lite värmd i alla fall.

Andréa, det tycker jag!

Staffan, fint bå? Den fulaste av dem jag har tycker jag. Den jag använder mest är den från 2006 för den var i bomull - så den sover jag i. Funktionströjorna tycker jag är för varma - vet inte varför det är så. Midnattsloppströjorna är mycket skönare.