fredag 16 november 2012

Genom en blå port

Jag vet hur det brukar kännas när man kommer hem på fredagskvällen. Soffan lockar mer än springskorna. Speciellt nu när det är lite mörkt. Jag tänker till. Jag tänker att jag tänkt att jag ska springa på Djurgården någon dag. Den dagen kan ju vara idag tänker jag. Och packar väskan med löparkläder. Planen är en förmiddagstur.


Mitt kontor ligger på Östermalm. Mindre än två kilometer från blå porten. Grinden som tar en ut på sköna stigar på Djurgården. Gråmulet och ganska varmt för att vara november är det. Perfekt löparväder enligt mig. Jag springer längs vattnet längs Djurgårdskanalsidan. Längre än jag varit förut. Jag vänder tillbaka. När jag återigen passerar den blå porten tänker jag på min käre P. Han som har lite svårt med orienteringen ibland. Han som gick till restaurang Blå porten när hans vän väntade på restaurang Blå dörren. Blå dörren ligger vid slussen. Inte lätt att hålla isär de blåa ingångarna. Och rätt långt däremellan när man väl upptäcker misstaget.

2 kommentarer:

Lennart sa...

Låter mysigt. jag har ju sprungit där några gånger på mina "lunchrundor". Jag tycker det är en fin sträcka runt.

Hur långt springer du?

anneliten sa...

Då kanske vi kan ta en gemensam lunchrunda någon gång? Om du kan tänka dig att springa sakta och när jag är tillbaka i någorlunda form ;-)