söndag 18 november 2012

Härmas lite

Elva dagar med grötfrukost. Jag började med Voltairs Gojigröt. Den är god. Men dyr. Jag tänker att jag kanske kan härmas lite. Jag läser på innehållsförteckningen. Fem olika slags gryn, linfrö, gojibär och russin. Jag har linfrö och tre sorters ekologiska gryn hemma (fiberhavre, råg och dinkel) - från mina olika granola-experiment. Tre sorters gryn kan väl räcka tänker jag och kompletteringshandlar en påse gojibär. Russin kan kvitta enligt mig. Jag blandar hellre i frysta bär i den nykokta gröten. Så att de tinar. Just nu är björnbär en favorit.


Min blandning blir lika god som Voltaires. Tycker jag. Och visst får man väl härmas lite?

4 kommentarer:

LOPARJANNE sa...

Låter som en god "härmgröt" det där! Nu tänker jag härma dig också till frukost några dagar... :)

Ingmarie sa...

Absolut!

Carina sa...

Bra saker ska härmas!!

anneliten sa...

Varsågoda att härma bara :-) Jag står nu som upphovsskydd mellan er och Voltaire - om ni härmar mig alltså.