tisdag 27 november 2012

Genetisk nitlott

Vila sig i form är nog bra. De sista dagarna innan lopp vill säga.

Jag vill springa nu! Jag-vill-jag-vill-jag-vill. Springa nu. Det är dags att börja förbereda säsongen 2013 och jag är otålig. Visst. Jag spinner en del. Visst. Jag kör styrketräning. Men. Jag vill springa. Långt. Helst utan att ha ont. Är det så mycket begärt av kroppen?

Jag läser i söndagens DN om studien som sägs visa att inte alla svarar på konditionsträning. Var femte tycks ha den genetiska oturen att vara non-responder. Mätt som förändring i VO2max. Själv är jag övertygad om att jag springer maraton mycket bättre om jag tränar än om jag inte tränar. Jag är tacksam över att jag nog är en responder. Och jag tänker att det är dags att börja jobba nu. Så att kroppen kan svara.

Bara fötterna kunde sluta krångla. Är min genetiska nitlott de stela fotlederna månne?

3 kommentarer:

Ingmarie sa...

Nej nej! Kan jag kuta med 5 tår som är ur led så kan du kuta med stela fotleder. ;-)
Fått hjälp?

anneliten sa...

Hmm, jag skulle inte kunna kuta med fem tår ur led. Du är rätt unik Ingmarie!

Ingmarie sa...

Det vet du inte om du kan för du har inte (behövt) prova. ;-)