lördag 17 november 2012

Mina principer

Principer kan man ha. En av mina är att ompröva lite nu och då. Jag har just omprövat "aldrig-handla-kläder-till-mig-själv-på-postorder/internet-principen". Från NikeStore klickar jag hem en sådan där tröja i merinoull som Snorkkis håller sig varm i och talar sig varm för. Vi får se om principomprövningen blir lyckad. Att jag har en sådan princip till att börja med är för att jag vet med mig att jag behöver prova kläder innan jag köper. Min kropp är inte helt lik de kroppar som kläder sys efter.

Merinoull. Känns nästan som en hype i träningsbloggsvärlden. Kan ju vara spännande att testa tänker jag. Sedan slår mig en tanke. Jag har en favorit-tröja från Nike som är lite speciell i tyget. Som är varm och skön trots att den är tunn. Som andas bra. Jag köpte den i New York för flera år sedan. Jag plockar ner den från tvättställningen och kollar lappen. Mycket riktigt - 41% merinoull, precis som i tröjan jag nyss beställt. Hoppsan. Den trenden hade jag tydligen redan anammat. Utan att riktigt fatta.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inget i ull alls (än). Jag hänger på trenden om ett tag. Kanske. ;-)

Sara sa...

Jag suktar också efter den. Kanske också ska ta och klicka hem en. Kan få bli min julklapp till mig själv :)

Carina sa...

Jag är en sucker av merinoull! Det räddade nog mig på Stockholms marathon i somras :)

Anna (Orka mera) sa...

Haha, Snorkkis borde ha provision på den där tröjan... Jag vill också ha den! Har skrivit upp den på önskelistan!

Snorkkis sa...

Hehe, ja kanske jag borde kräva provision från Nike... fast min idé till tröjan kom från Andréa så det eg hon som ska ha provisionen :) . Hoppas du också gillar den, och såg nu att det inte fanns kvar några på prodirect...

anneliten sa...

Västgötskan, man måste verkligen inte. Jag har klarat rätt många år utan sådana tröjor.

Sara, tänkte också julklapp - för att döva samvetet lite. Men å andra sidan tror jag inte jag orkar väntar till jul med att prova.

Carina, bra att veta om vädret upprepar sig.

Anna, så du orkar vänta till jul du :-)

Snorkkis, chansen är stor att jag gillar den eftersom jag älskar min gamla. Dock utan huva och tum-grepp. istället har den ett slags dubbeltyg som kan fungera som vantar. Som en liten ficka i ärmslutet liksom. Mycket smart.