fredag 23 november 2012

Tar rast igen

Vissa saker tål att upprepas. Som att ta rast en fredag, snöra på löparskorna och springa ut på Djurgården.

Men aj vad sur jag blev när jag upptäckte att jag glömt packa sportBHn. Jag är skapt sådan att jag bara måste ha en. Jag har i och för sig inte provat att springa utan. Det hade jag ingen större lust att göra idag heller.

Istället gör jag en akututryckning till Runners Store. Den enda affär jag känner till som säljer Falkes sportBHar. Falke. The one and only för mig. No skavsår ever. (Jag misstänker att det finns andra i familjen som också gillar Falke eftersom vissa av mina BHar tycks vara på vift emellanåt.)

November kan vara rätt vackert. De få timmar man ser något.

Sedan springer jag. Benen går långt ifrån lika lätt som förra fredagen, men jag njuter till fullo av löpningen, omgivningarna och av min rast.

3 kommentarer:

Snorkkis sa...

Den ska jag också köra med - "Hoppsan, jag har visst glömt mina springskor idag, måste köpa nya innan jag kan springa hem" :) .

Ingmarie sa...

Snorkkis kommentar är klockren!Den går ju att göra med i princip allt. :-)
Bra jobbat av dig. :-)

anneliten sa...

Snorkkis, men du springer ju till jobbet också... Ska du hävda att du råkar springa barfota så eller?

Ingmarie, men det är alldeles sant - jag glömde.