lördag 28 augusti 2010

En tant, ett lag och en Bellman

En rolig historia den där Bellmanstafetten. Hade varit ännu roligare om vi vunnit mot vårt utmanarlag från AstraZeneca. En gammal arbetsgivare för några av oss. Min x-chef sprang, precis som jag, sista sträckan. Men avståndet var omöjligt stort och jag såg henne inte förrän i målfållan. Och lite senare på pic-nic filten.

Jag gjorde min sträcka på 21.36. Någon minut bättre än förra gången. Förra gången och första gången var för ett par år sedan. Då hoppade jag in som reserv och sprang med, istället för mot, mina gamla Astra-kollegor.

Lätt oinspirerad kände jag mig idag eftersom fältet den sista sträckan inte längre var ett fält. Spridda löpare. De bästa lagen redan i mål. Åskådarleden lite urtunnade. Men mest av allt hörde inspirationsbristen nog ihop med att avståndet till vårt motståndarlag nummer ett var för stort för att ens försöka ta in.

Pic nic efteråt. Mitt lag och delar av AstraZenecas. Rivaliteten som bortblåst.

Rejält trött blev jag. Och mycket nöjd med tiden. Placerade oss i övre halvan av resultatlistan gjorde vi också. En rolig historia helt enkelt. Trots lätt inspirationsbrist under själva löpningen.

5 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Grattis till ännu ett lopp! :)
Har Du jobbat på Astra?!
Trist att Ni inte slog dem men det blir en ny Bellman nästa år ;)

Em Löfgren sa...

rikgit bra kutat!!

Erik sa...

4,19/km. Wow! Kram!

Patric sa...

Somliga går på picknick, andra röjer i garage och tvättar bil. Livet är inte rättvist, inte i det korta perspektivet. ;) Grymt bra tid av en person som känner sig oinspirerad.

anneliten sa...

Pernilla, nästa år då j-*lar!

Emliscious, lite förvånande eftersom det inte kändes så. Visst jag tog i, men ingen känsla av inspiration eller jäklaranamma

Erik, du kan räkna du ;-) Garmin säger ännu snabbare och lite längre - man springer väl aldrig det helt optimala vägvalet antar jag.

Patric, du hade gärna fått följa med på Picknick - det är bara att dra ihop ett lag.