måndag 30 augusti 2010

Orm-människor

De finns två sorters orm-människor. De som har kroppar mjuka som gummi och uppträder på cirkus. Dem gillar jag och fascineras av.

Och så finns det den sorten som talar med kluven tunga. Säger en sak ansikte mot ansikte, en annan sak bakom ryggen. Den sorten skulle jag helst vilja slippa. Men det går inte alltid.

En sådan dag idag - när lite orm-genererad ånga skulle behöva släppas ut. Synd att det är vilodag. Synd att jag är lite lätt förkyld. Men skriva av sig kan man ju alltid göra.

8 kommentarer:

Anna sa...

Skriva av sig fungerar oftast mycket bra. Skit med krut du kommer att ha att göra av med när du väl är frisk igen. God bättring!

Anna sa...

Skulle varit shit och inte skit med det är ju samma sak...;)

Ingmarie sa...

Aj då! För mig har det ibland hjälpt att skrika riktigt högt. Men var säker på att du stängt dörrar och fönster alt. gå ut i skogen. ;-) På onsdag kan vi byta grubbel och orm-genererad ånga dilemmor med varandra. :-)

Patric sa...

"This is a snakeskin jacket, and for
me it's a symbol of my individuality
and my belief in personal freedom."

Dags att sy upp en av ormen kanske? ;)

anneliten sa...

Anna, jag fattar vad du menar. Ilska kan bli så mycket löpenergi.

Ingmarie, så länge sedan jag såg dig - abstinens!

Patric, nu fick du mig att skratta genom alla tårarna - du är underbar!

Erik sa...

Håller på dig. Spänn blicken i ormen och låt den personen veta att den lever. Resten är upp till honm/henne.

Anonym sa...

Skriva är bra. Och skrika. Ett primalskrik i trädgården kanske? Sätter skräck i ormar. Och kanske en och annan oskyldig granne också, men det får man ta.

anneliten sa...

Erik, jag spände blicken i ormen idag. Och talade om för honom att han är en orm... Det kändes bra!

Bureborn, stampa med fötterna lärde min pappa mig när i hade huggorm i trädgården när jag var barn. Skrika sa han att det inte hjälpte. Men med den typ av orm jag tänker på så kanske skrik är bättre än stamp trots allt.